Aanpak voor duurzame digitale groei
Aanpak
Fase 0
Elkaar leren kennen
De digitale wereld groeit. Ontwikkelingen, trends en tooling volgen elkaar in razend tempo op. Denk bijvoorbeeld aan het toenemende belang van first party data, de impact van artificial intelligence en de veranderende klantreis. Waar acteer je op, en wat laat je links liggen? Marketing gaat om het sturen, overtuigen en motiveren van menselijk gedrag. Vraag jezelf dus altijd af: welke waarde levert het jouw klant op?
Marketing vereist een vernieuwde mindset: van specialist naar specialistische generalist. Technologische ontwikkelingen versnellen het samensmelten van online vakgebieden. De marketeer die nieuwsgierig blijft en verbindt vanuit een breder perspectief, realiseert duurzame groei. Voor welke digitale uitdaging sta jij?
Fase 1
Gezamenlijke doelen stellen
De waarde van een marketeer is eindig. Hierover straks meer. Het succes van een samenwerking valt of staat met het bepalen van de doelen. Wanneer is het een succes? Ik help bij onder andere bij:
- Hoe automatiseer ik mijn digitale landschap om te sturen op kanaal efficiency en het optimum van winstgevendheid te bepalen?
- Hoe benut ik daadwerkelijk de waarde van eigen klantdata om daarmee een voorsprong op mijn concurrent te creëren?
Zet mij in als digitaal consultant of search specialist. Ik ben geïnteresseerd in bedrijven die geloven in de kracht van samenwerken. Groeien is daarbij geen doel op zich, maar een organisch proces.
Fase 2
Groei in rendement
Wanneer er een klik is en de doelen zijn bepaald dan kan de samenwerking beginnen. Een groei in rendement betekent:
- Een samenwerking met een vooraf gedefinieerd project en duidelijke mijlpalen.
- Een groei in digitale volwassenheid: van dualistisch naar een holistische benadering. De soms is meer dan het geheel der delen.
- Een groei in proces, mens en winst. Ik geloof in de kracht van kennisdeling zodat de organisatie zich duurzaam ontwikkelt.
Fase 3
Kennisdeling
Flexibiliteit en projectbasis bieden meerwaarde ten opzichte van lange support contracten met bureaus. Er is een punt dat winst en mijn waarde elkaar kruisen.
Op dit punt is de organisatie gegroeid in rendement (proces, mensen, winst) en de kennis intern overgedragen. Het project is uitgevoerd volgens de gemaakte afspraken en ik heb mijn kennis overgedragen. Dit vormt de basis voor verdere groei van de organisatie.